tiistai 9. maaliskuuta 2010

Niin se on taas loma ohi. Nyt ei oikein ehtisi tällä viikolla laiskotella, koska olen kuullut, että yliopistossa joutuu joskus opiskelemaankin. Siispä otin tuossa iltapäivällä viron muistiinpanot käteen ja menin mukavaan asentoon sängylle lueskelemaan. Heräsin puolentoista tunnin päästä. Päiväunista virkistyneenä otin imurin käteen ja siivosin oman huoneeni, koska se yhtäkkiä tuntui todella tärkeältä työltä, jota ei voi mitenkään hoitaa esim. huomenna (joka sattuu olemaan vapaapäiväkin vielä). Ajattelin kuitenkin ihan kohta mennä takaisin lukemaan.

Perjantaina kävimme kaverin kanssa katsastamassa Kuopion yöelämän ja juhlimassa hieman meidän molempien synttäreitä. Synttärijuhlat vol. 2 menivät aika railakkaasti ja hauskaa oli. Ehkä vähän liiankin, koska selvisin nukkumaankin vasta joskus aamulla seitsemän aikaan. Luulin, että minulla on viikonlopusta johtuva krooninen väsymys, koska koko ajan nukuttaa ja koskee päähän. Ilmeisesti olenkin saanut flunssan. Tyhmää. Ihan kuin minua just nyt huvittaisi sairastella.

Baareissa sitä saa kuulla miehiltä kaikkea kummallista. Minulle on sanottu muun muassa, että olen kummallinen, pinnallinen ja että ajattelen ihan liikaa (sen huomasi kuulemma katseestani). Eräs tyyppi yritti arvata, mitä teen kesätöikseni, ja veikkasi, että olen korkean luokan prosituoitu. Vitsihän se oli, mutta jotenkin se ei naurattanut. Luultavasti kukaan ei ole arvannut minun ikääkään oikein. Eniten pieleen mennyt veikkaus oli 9 vuotta - yläkanttiin. Se oli jopa hieman pelottavaa. En ymmärrä, miksi näytän itseäni vanhemmalta. Johtuuko se tylsästä ja opettajamaisesta pukeutumisesta? Vai ehkä ryppyisestä ihosta? Liian pitkistä hiuksista, jotka saavat kasvonpiirteeni valahtamaan? Tosikkomaisesta luonteesta? En ole vielä saanut siihen vastausta.

Voisin aluksi yrittää korjata tilannetta ottamalla mallia teinityttöjen pukeutumisesta. Nimittäin jos näytän jo 23-vuotiaana 9 vuotta vanhemmalta, miettikää, miten kauhealta näytän sitten 34-vuotiaana! Jo nyt kämppikset säikkyvät minua, jos ilmestyn yhtäkkiä huoneeseen. Muutaman vuoden päästä herätän kauhua ympäri Jyväskylää...

1 kommentti:

  1. Älä huoli minua luultiin 15-vuotiaana 25-vuotiaaksi ja kerran peräti 27-vuotiaaksi. Se oli jo aika huolestuttavaa.
    -Pää

    VastaaPoista